mandag, april 07, 2008

Best eller pest

For ei tid sidan fekk eg ei utfordring av Emmeline. Eg skal vise kva som er best i huset og kva som er pest. Når ein kjøper eit oppussingsobjekt, så er det ikkje mangel på pest for å sei det slik.


Det som er BEST med dette huset er at det to barnerom, og her er nokre bilder frå Alma sitt rom




Det som er mest PEST er trappa mellom 1. og 2. etasje. Eller rettare sagt teppet som ligg i trinna. Eg har sett at det går an å kjøpe enkle trinn i eikeparkett, og vurderer å skjule teppet på den måten. Men aller helst har eg lyst på heilt ny trapp, derfor blir ingenting gjort med det første.






28 kommentarer:

Hilde's rom sa...

Hei! Klokken tikker mot midnatt, men jeg MÅTTE bare en siste tur innom for å se om du har skrevet noe siden sist - og det hadde du:) Jeg har nylig oppdaget denne fantastiske bloggverden, og må innrømme at jeg har forelsket meg i din blogg! Du skriver så koselig og bildene dine er utrolige! Jeg likte spesielt bildene i dette innlegget - barnerommet er en drøm! I tillegg er det med et lettelsens sukk jeg ser at det ikke bare er jeg som har pest i huset;) Håper du får en fin uke, og hvis du får lyst til å ta en titt innom min blogg setter jeg pris på det!
God natt :)

Bobbelur sa...

Hei -
ønsker deg lykke til med pest; vi hadde heldekkende vegg-til-vegg i trappa i vårt forrige hus. Teppet var limt på hele trappa - bleket blått langt floss... gyselig! Vi måtte dra det av og endte med å skrape, slipe og lakke trappe i stedet. Resultatet ble bedre enn vi hadde trodd.

Barnerommet til Alma var flott!

Huset i Hagen sa...

Jeg likte veldig. veldig. veldig godt best bildene dine!!! Når det gjelder pest bilde så kan du velge å se det posetive i det. Det er jo ikke så mange her til lands som har teppe i trappen og dersom du maler den gyselig furuen på siden der så kan det jo være litt kult med det teppe i trappen. i engelsk stil :0) Du kan jo også røske opp hele greiene og så kanskje du finner en fin trapp under som du kan male. :0) Så i et blad at noen hadde brukt ulik maling inne i trappen. (ikke trappetrinnene) Du kan jo bruke restene etter all malingen fra oppussingen. :0) Vel Masse lykke til med arbeidet med huset. Er sikker på at det blir kjempefint. Har trillet litt nedover siden din og sett kjøkkenet ditt. Det ble jo kjempefint med maling. Det gjorde underverker. :0) Også likte jeg veldig godt muren din på kjøkkenet. Vi har en gammel teglsteinmur på kjøkkenet som vi dynket inn med kokt linolje. Ha en fin dag feen. Klem fra Anita

*Marie* sa...

Hi,
I´m a German mother who lives since one year in Denmark. My danish is not the best at the moment ( I´m still working on it;) so I´m writing in english. I love your new blog the pictures are a pure inspiration. It is so interesting to follow your move and renovation of your house. We also renovate our first old house and it makes so much fun to create something new! I wish you good luck with all the work and will come back on your beautiful blog soon:))).... Is it OK for you when I link you on my blog? .... Grüsse *Marie*

Guro sa...

Vår trapp slår deres trapp tror jeg... brun nålefilt med malingsflekker, lekkert! Det mest irriterende er at det er nedfelt, så det er ikke bare å fjerne det, pusse og male, her må man ta kreativiteten i bruk. Og dermed har det ikke blitt gjort noe som helst....
Nydelige bilder fra Alma sitt rom :O)

Anonym sa...

gratulere med ny blogg, nå må jeg rette deg i i bloggen min også :, må ha deg med videre vet du...spennende pest prosjekt ja...ny trapp eller ei..

ha en forsatt fine dag

Prinsesse Elin sa...

Halloen.
Nei jeg fikk ikke tid til å reise til byen på lørdag. Stakker. Kan tenke meg du kikka på alle som kom inn på søstrene grene mens du var der. Vi får avtale å ha en rød rose i knapphullet slik vi ser hvem som er hvem...
Fina væra i dag. Rekne med at du sitte å slide på jobben i fin været. Ikke for å strø salt i såret men jeg har fri!!! he he. Har nesten ikke sittet ned i hele dag. Kun når jeg laga et nytt innlegg. Får så mye enegi når det er sånn ute. Fyker rundt som en virvelvind med støvsugeren. Nei nå er det middag og tirsdag er fiskedag. Det for at Tina slutte skolen tidlig denne dagen og vi klarer å få fortært fisken og lufta, før mannen kommer hjem. Han skal få pølse og potetstappe. he he.
SUPER KONA:o)

Gavealong sa...

Hei Feen!!
Nydelige bilder av barnerommet! Heldige Alma som har så fint rom :)
Du, lurer på om gaven fra din hemmelige venn har kommet jeg? Hun sendte den for halvannen uke siden...
Ha en finfin tirsdag!
Klem, Jorunn

silje-sin sa...

Pesten gjør ingenting,for et NYDELIG hjem du har! Nydelig navn på din lille tulle også;) Ha en flott dag! klemmer fra silje.

Miss.T sa...

Nydelige best bilder, for noen flotte barnerom!!
Vi hadde også heldekkingsteppe i vår trapp.. men under det + et lag med noe sponplatelingnende var den nydeligste heltretrappen som vi slipte ned.. Kanskje det skjuler seg en skattetrapp hos deg også ?

fru Dings sa...

Hei du gode fe! Takk for tipset om kommentarane. Eg bur forresten på Kristianslyst, rett over riksvegen frå Mariero (på veg opp mot Åsen). Kjekt område! Kan eg spør kor du har kjøpt dei nydelege smijerns"holdarane" til rosene du har ute?? Er på utkikk etter sånne! ha ein flott kveld. Er dagleg innom denne bloggen, den er så inspirerande!

Nette sa...

Så fin barnerom, herlige detaljer! Pesten var eh...spesiell..., men regner med at du får fiksa det:)

Emmeline sa...

En barneromsdrøm som de fleste ville strekke seg langt for å oppnå:) NYYYYYDELIGE detaljer, noe er kjent fra før men mye er nytt. Dette er jo som tatt fra det lekreste interiørblad, men likevel med en touch av feen...SÅ KJEKT:)

Trappen; huff og huff, men det går vel å få ordnet den med stor innsatsvilje og stå på mot!! Noen ganger må man også bare utsette prosjektene litt---og ta det i små doser når energien er på topp. Tror denne trappen er en sånn trapp ja!!
Solen skinner og jeg må ut for å støvsuge mine foreldre sin bil;( ¨
Ellers blir det bråk når de kommer hjem fra syden i morgen...SEE U!!

Anonym sa...

Nydelig barnerom! Her hjemme har vi bare et tenåringsrom, og hun er ikke like villig til å la mor innrede det, skal jeg si deg:-)
Så jeg får heller slå meg løs på de andre rommene i huset.

Trappen var "spesiell" ja, men den lar seg heldigvis fikse. Man får bare ta ting etter hvert, så man ikke sliter verken seg selv eller lommeboken helt ut.

Ha en flott uke:-)

Anne sa...

Gratulerer gratulerer med ny blogg. DET har ikke jeg fått med meg før nå, sånn ca en uke etter alle andre sikkert :-)

Nå skal jeg kose meg her inne mens jeg spiser knekkebrød. Kjenner DEt blir noen fine minutter.

Hilsning herfra.

borghild sa...

For et nydelig jenterom Alma har! Flotte detaljer overalt!
Godt å se at andre har pester også, jeg ble iallfall veldig klar over mine, men det ble også et lite spark bak til å gjøre noe med det!!:-) Klem B:-)

litenIda sa...

Jeg tror rett og slett at soverommet til Alma er det nydeligste barnerommet jeg noen gang har sett!!

Sologbolig sa...

Kjempefint barnerom. Det må være fint for ei lia jente å ha eit sont fint rom. Vi har nok alle noe PEST i huset og eg har og ei trapp. det er ligsom så vanskelig å gjør noe med trapper ...ikkje veit eg koffor! Ha ei fin veke!

BO sa...

Masse fint i huset, allereie! Du er så grådig effektiv!
Syntes støvlane var utrulig fine! Knallfint i stovo, og rommet ser veldig skjønt ut. Gleda meg til å sjå lekehuset i hagen, med postkassen på veggen!

Anonym sa...

Hmmm nydelig blogg men hvor har du gjort av skravlebrettet ditt da, jeg skulle bare legge igjen en kose-seg link til deg- noen fiiine barneromssaker og masse nydelig interiør for de små
http://www.poshtots.com/
Klem fra Malin/knitgirl

Hulda sa...

Flotte bilder! Likte så godt det første her, med alle de tente lysene i de flotte stakene. Flotte barnerom også.

Prinser og Prinsesser v/ Irene Brenna sa...

Hei,

Så fine bilder i bloggen din! Barneromsbildene er bare helt nydelige!

Jorunn sa...

Flotters at du har fått gaven din! Gleder meg til å se :)
Klem

Tove sa...

Så stilige bilder fra barnerommet:) Og det første bilde, med lysestakene...bare helt vakkert!

Har vært innom her tidligere, men aldri kommentert tror jeg. Nå skal jeg få linket deg så jeg får fulgt med på alt:)

klem

Karna sa...

Helledussen for et fint barnerom, utrolig fine detaljer!!

Du finner nok en løsning for trappen din, slike sisal (er det rett navn tro...) tepper er jo kjempe fine...

Er ikke så god på slike navn og staving, så igår fikk jeg e-post fra en fransk dame som rettet på stavingen min...ups...da legger vi de franske glosene på hyllen, og finner på noe annet...he,he...

☆Therese sa...

Hei hei.
� for en herlig blogg du har :o)
Tror kanskje du en lysebl� fan du ogs� - da er vi i s� fall to (og jeg tror vi er fler ogs�. Mange nydelige bilder her i bloggen din - linker deg jeg, for jeg kommer tilbake hit :o)

Tusen takk for koselig hilsen i min blogg ogs� !!
Ha en god dag.

mali-mo sa...

Kjempefine barnerom du viser. Ser ut som dere har kommet fint i orden i nyehuset? Den pesten lar seg nok løse, du bruker vel ikke mer enn en helg på det (smil) du som maler så fint kan jo slipe&male den...så kan du komme hjem til meg å ta min trapp etterpå kanskje?

Klarafina sa...

Den nye bloggen din er sååå fin! Den er bokmerket slik at jeg kan komme tilbake. Det gjør jeg garantert.

Related Posts with Thumbnails