tirsdag, januar 06, 2009

Fryd for auga

Takk for alle finord angåande det halvferdige lappeteppet. Måtte berre hekleinspirasjonen vare så pass lenge at eg får det ferdig om nokre månadar. I verste fall før neste jul. Eg har ingen mønster på teppet, har berre dikta mitt eige basert på bilder eg fann hjå Moonstitches ein gong. Eg heklar også saman lappane etterkvart, men festar trådane for hand i stadan for å hekle dei inn.

Med fare for å vere litt yesterdays news viser eg bilder frå ein av mine favoritt interiørreportasjar i dag. Det er ein reportasje som stod i siste utgåva av gratismagasinet Rett Hjem. Bileta er tekne av Bodil BO og stylisten og huseigaren er ei superflink venninne av oss.
Yesterdays news fordi det er ei tid sidan bladet kom ut (tusen takk, Trude, for at du sendte meg det i posten :)) og fordi både Emmeline og Bodil har vist bilder frå det før. Men men, dagens motto er: ein god ting kan ikkje seiast for ofte.

Eg diggar stilen, det kvite huset med dei svarte detaljane og ikkje minst Carvaggio-lampen på bildet over (viser desverre ikkje så godt på dette bildet). Svarte Hunterstøvlar til heile familien på trappa er heller ikkje å forakte:

Rett Hjem er eit gratismagasin som vert sendt ut til husstandar i Bergen og Stavanger, og dei som ikkje har fått det i posten kan lese PDF'en på heimesida deira.
Åh, så herleg det er å ha eit lager av upubliserte bilder å bruke av. Eg lagar innlegga kvelden før, og publiserer dei i ei rask håndvending innimellom alt det andre på jobben.

Ha ein fin dag!!

6 kommentarer:

Perlehvit sa...

Likte koppen din!! :D

Kjempefine bilder! Gleder meg SÅ til å innrede eget hus! -Gjett om jeg skal rundt på blogger for inspirasjon da!:)

Ha en fin dag!

☆Therese sa...

Å ja, det hjemmet er knallfint. Kunne flytta rett inn jeg :o)
Det gjør ikke noe om det "Yesterdays news" som du kaller det; blir jo ikke lei av slike bilder!!!

Du så flott det teppe ditt blir, herlige farger. Jeg drømmer om å prøve meg på et lignende teppe, men jeg må få ferdig et jeg strikker på først.... Hva slags garn bruker du i ditt??

Ha en god dag, klem

Lykkelita sa...

Inspirerende reportasje. Utrolig hvor gøy det er å få en titt inn i andres hjem - kommer til nytte når man ønsker litt forandring selv. Jeg hadde ikke sett dette før og takker for at du delte.

Teppet ditt ser ut til å bli nydelig. Herlige farger. Klart det er tidkrevende, men da er det en enda større seier når det blir ferdig:)

Cathrines blogg sa...

Effektiv heime og effektiv på jobb!! Flinke dame :o)
Flotte bilder du viser, og ja det er stilig!!

BO sa...

Så kjekke du er! :-)

Emmeline sa...

Yesterdays news nei??? Dette er herlige bilder som vi med glede ser omatt og omatt;) Og så er det sånn at man ser bildene med nye øyne når man ser dem på en annen blogg.

SÅÅÅ kjekt med alle disse oppdateringene dine for tiden;) Massevis å se på og nyte. Jeg har nesten ikke vært på blogg de siste dagene. Legger ut et innlegg på egen blogg, for så å gå tilbake til malerkosten. Nå er det jo ENDA verre enn noensinne for nå må jeg jo på JOBB i tillegg, og i motsetning til deg er det ikke sånn at jeg har tatt opp en hel haug med bilder til blogginnlegg. Jeg tenderer jo til å vise MANGE bilder i hvert innlegg og bruker som regel opp de jeg har!!

Det er jo BORTKASTET tid nesten å gå på jobb syns jeg. Spesielt når det er mye som skal gjøres hjemme. Det hadde vært mye bedre om jeg kunne fått lønn for å pusse opp hjemme. Det hadde iallefall vært deilig gitt...

Flotte bilder av lappeteppet ditt. ELSKER FARGENE du omgir deg med;) og så har du kommet veldig langt på kort tid syns nå jeg som fremdeles ALDRI er ferdig med mitt kjedelige teppe.

JULEKORTET har jeg faktisk ikke kommentert. Det er så SKJØNT. Lekre farger og veldig veldig NYDELIGE unger. Syns det var så gøyalt at bakgrunnen matchet øynene til ungene. Det kan jammen ikke være mange julekort som er SÅ gjennomførte?? Flinke FEEN og flinke BODIL:)

I dag er det maling på plakaten... IGJEN. Det kommer til å ta en evighet. Gangen er delt i to på langs...Så maler vi ett strøk, enda ett strøk, så maler vi ruter første strøk, og ruter andre strøk og så lakker vi...OG så begynner vi på nytt igjen på neste halvdel. HMMMM--Ja du skjønner. Det er en evighetsmaskin

Related Posts with Thumbnails