tirsdag, februar 03, 2009

Tirsdagskveld

God aften, god aften! I mangel på anna å syne fram, så får de sjå dei svarte rammene eg kjøpte forrige månad. Som de ser så manglar rammene innhald - utover reklamebileta som allereie var inni rammene. Eg har forøvrig bestilt svart-kvitt bilete av ungane, og håpar å få dei i hus snart :)
Det er så fantastisk kjekt at me nå får lysare og lysare dagar. Eg sit på jobben, ser på solskinnet og gledar med til å komme heim og stulle og stelle. Når eg endeleg er heime, susar timane fort. Og når roen senkar seg, ja, så har jammen mørket senka seg også. Er det ikkje typisk :)
Det går på fram med renoveringa av huset. Bordkledninga (trur den er original frå 50-talet) er i følgje snekkarane plukk roten. Somme av plankane har henge på plass berre av gammal vane i følgje dei. Kjenner eg får skikkeleg god kjensle av å vite at alt vert i skikkeleg stand nå. Sjølv om utearealet ser ut som ei slagmark, av gamle plankar, isolasjon og papp, så vert det så bra til slutt :)


Ellers må eg jo berre skrive om dagens - eller kanskje vekas eller månadens- høgdepunkt. Flinke, flotte og kjekke Emmeline in live action på NrK2 Sveip.


Eg låg på sofaen og las teikneserie for 6-åringen, og holdt på å få hjarteinfarkt då eg trudde eg hadde gløymt heile sendinga. Heldigvis fekk eg med meg heile greia, og det var knallkjekt å sjå. Eg er jo så teit når eg ser kjendte på TV, for på meg trilla tårene, hehe. Vart så rørt av å sjå henne, og høyre henne snakke om min og fleire andre sine bloggar :) Får gjenta etter Herr Fe: du er råkul Emmeline :)
Foto: Karna

Nå er strikkepinnane klare, og eg skal kapitulere litt med strikketøyet i sofaen. Ha ein flott tirsdagskveld!
Oppdatert onsdag; Karna var så snill å sende meg eit bilde der bloggen min er bakgrunn. Juhu. Den gode feen på TV :) Tusen takk, Karna!

20 kommentarer:

Karna sa...

Var det ikke gøy, jeg var kjempe nervøs på Emmelines vegne, men det så ikke ut som hun var nervøs i det hele tatt, var kjempe flink!

Det var så gøy, skal se om jeg ikke har et bilde fra TV'en med din blogg i bakgrunne tror jeg har det nemlig...knipset i vei jeg....

Knall fint med de sorte rammene, jeg vurderer å henge opp noen bilder i trappegangen med limpistol...tror du det holder?? Er litt usikker når limet tørker om alle bildene ligger strødd...er ikke så tunge, så jeg tror jeg må prøve...

Kos deg i sofaen, her er det bytting av trekk på sofa og stoler, etter en tur ute med salt og svevestøv på potene ser det ikke ut...sukk!


Og ja....glemte jo nesten, klart du kan låne bilde!!!

Fru Fjeldhammer sa...

Så fint det ble med de rammene...
Du har et krativt hjem, får ikke sagt det mange nok ganger!

Ha en fin kveld..
klem

Huset i Hagen sa...

Hei,hei, Synes du har det så fint i heimen din. :0) Lyst og fint. Vårstemning! :0) Det blir riktig lekkert med sort/hvitt bilder av barna i rammene. Gleder meg til å få se mer bilder etterhvert som ting blir ferdig hos deg. Når du har fagfolk som gjør jobben så er det jo sjangs for at det blir ferdig. Her skal jo mannen gjøre alt selv, noe som gjør at vi aldri blir ferdig ;0) Det var kjempekjekt å se på Emmeline. Jeg fikk det ikke med meg på tv, så jeg så reprisen på nett tv. Nå skal jeg se fustrerte fruer, men uten strikketøy. Har ikke hatt strikketøy på en stund. Tror jeg må finne meg noe å strikke. Savner det. Kjekt å gjøre noe fornuftig når du sitter nå der å glor likevel. :0) Ha enn fin kveld da gode feen. Klem fra Anita

Tulip sa...

Kult! Fikk med meg slutten av reportasjen.
Artig at det er litt mer fokus på at så mange har egen blogg. Det blir litt mer ufarliggjort da, for de utenforstående!
Vi her inne vet jo at dette er bare inspirasjon og fred for sjela!

Anonym sa...

Ja Emeline var kjempeflink ho. Sveip var eit bra program det.
Kjekt når det går framover med huset.
mvh sig

Emmeline sa...

Halloen Den gode feen:)

I samme øyeblikk som jeg skulle til å snakke om fluesopper da spurte damen om vi kjente hverandre...Vel så ble det bare sånn det ble!! Stakkars Bodil, hun kom jo bare opp med vignetten sin og så var tiden ute... Ungene har brølt av latter av innlegget mange ganger, men jeg er jo fornøyd likevel.

Har fått bilde av meg foran logoen din;) Fra Karna. HELT ABSURD men Karna har altså sittet og knipset bilder av tv skjermen( ler fordi det er ganske vannvittig) og det har pikatrø Bodil gjort også...
Ikke vanskelig å gå på tv med en sånn heiagjeng.
Gleder meg til å komme til min normale anonyme bloggetilværelse i morgen. PUH skal bli deilig.

NYYYYDELIGE bilder av stuen hos deg. Deilige forfriskende lyse rom. Utrolig flott syns jeg;) Så at nettadressen din kom opp på sendingen. Blir spennende å se om du har noen flere lesere fremover kanskje??? Jeg merker ingengting så langt... Har et ras innom uansett, folk som kjenner meg fra unge dager og kollegaer av darlingen og sånn...Regner med at det stillner av etterhvert. SO LONG Linda;)

Min Still By Maia sa...

Så flotte rammer du har hengt opp. Det kommer til å bli fint med svart/hvitt bilder.

Nå er det Frustrerte Hustruer i bakgrunnen, men jeg har tatt opp Emmeline! Gleder meg MASSE til å se det etterpå!

KLEM

mali-mo sa...

Ja, sant det var et flott innslag med Emmeline! Og du kan vel tro at jeg skvatt til her da jeg plutselg så headeren min i bakgrunnen der. Gisp! Blei plutseig engstelig for at det stod en kameramann på lur og filmet meg mens jeg lå lett henslengt på sengen i ullundertøy fra Janus og lillemalien med to kilo eplebiter dandert over hele meg ;/ Hehehe.

Gleder meg til å se fremgangsbilder fra huset! Har vært stille på bloggfronten min i det siste, men er tilbake no ;)

Amelie78 sa...

For den som vil se Sveip med Emmeline på nytt, ligger det på gratis nett-tv på Nrk sine sider :)
Bare å søke seg frem...

Hilsen Am.

BO sa...

Heheeheheheheheh! Eg tok hintet. Rammene er lekre! :-)
Eg har bilde av bloggen din på TV. Skal lasta dei ned til deg!!!

Klemmeklem!!!

Prinsesse Elin sa...

Hello beibi
Jo takk for komplimentet av bildene. Jeg knipser og knipser og er så kritisk atte. he he he he he
Så stolt av c i går. Hun er så fin der hun står. En tåre i øyekroken her med. For noen sutre høner. he he he he
Er du klar om 24 dager. Jeg og Helene kommer innover til snadnes i 11 halv 12 tiden. Møtes da??? Må være der litt før slik det ikke blir så sinnsykt stress. å stress er feil.
I dag skal jeg nyte fri og bare holde på her hjemme med interiør ting. HURRA:o)
Vi får snakkes snuppa:O)

mette sa...

så stas, alt sammen, rammene, tvinnslaget, morro! tipper de rammene blir enda finere med sorthvitt bilder av barna inni der:)

Ann Helen sa...

Hallo på onsdag:)
Takket være web TV har jeg også sett Em i aksjon nå, guri, så flink hun var! Ingen stotring eller røde kinn; imponerende!

Er så lekkert hos deg. Jag njuter!
Er så tydelig at du følger hjertet i innredningen. Knall med de svarte rammene!

Jeg vurderer å male trebokstavene mine med svart bengalakk om dagen. Synes det er for søtt her..; trenger litt drama;-)

Klem, dramagueen Pink;-)

Anonym sa...

Kjempefin med rammene og jeg likte det gamle spisebordet så godt med de flotte skallstolene; lekkert!
Ha en fin onsdagskveld!
Klem fra det hvite ♥

Merete sa...

flotte rammer som passa fint inn hos deg!! blir heilt sikkert nydeleg med svart/kvitt bilder av ungane i dei :)
eg fekk ikkje med meg Emmeline på sveip..argh.! fekk akkurat besøk litt før fem og følte at eg ikkje akkurat kunne benka meg då ;)
maskinen min vil ikkje vise innslaget på nett-tv heller...
håpar det står bra til med dåko alle!! klem

Minmill sa...

Hei på deg. Så fint du har det i stuen din. Skikkelig lyst og lekkert ser det ut som. Og så spennende med snekkere osm renoverer. Kan jo være greit å ta vekk det som er råttent ja. Blir jo ikke bedre med årene.
Så kult med TV innlegg fra Emmeline. Det fikk jeg faktisk ikke med meg. Hadde nok sperret opp øynene hvis jeg hadde sette det. Har vært mye inne på hennes blogg og lest, og hun skriver helt fantastisk. Skjønner at hun trakk fram din blogg. Den er jo så fiiin. Ha en fin kveld.

Grip dagen sa...

Ligger du enda på sofaen og strikker???
Hva er det du lager nå?
Må forresten si at jeg har fått MYE skryt av lua du laget til meg.
Den er "helt meg".

Det høres herlig ut at snekkere jobber og står på.

Siden vi ikke bygget huset vårt selv, synes husbonden det var gøy å stå for hyttesnekringen selv...
Ifjor skiftet vi kledning. Jeg stod i påsken og saget og snekret så jeg fikk naglebitt.
Etterpå var det tid for å dusje - utendørs! Brrrr...

Dette året skal vi bygge på og lage orntlig bad. VI skal snekre... Puh... Det er jo gøy, men det tar så lang tid, og det er så tungt... -og jeg er så inni granskauen utålmodig...
Jeg har kjøpt inn både hyller, knagger og pyntesåper allerede...

Ha ei riktig fin helg!
Klem Marit

Min Verden sa...

Hei Linda. Det var så koselig å se innslaget med Emmeline - gratulerer med 5 sekunder of fame :) Jeg har lagt igjen et langt innlegg hos Emmeline, men jeg hadde behov for å si noe til deg også og det er at jeg heier på alle damebloggene og at det er på tide at disse får stooor oppmerksomhet. God helg. Hanne

Emmeline sa...

Ser at Hanne har lagt igjen koselig hilsen til deg her, og hun har lagt igjen koselig hilsen hos meg også...

Smiler av oppdatert bilde:) Karna har mer eller mindre knipset hvert sekund av sendingen...hehehhe!!! Tusen takk for kjekk omtale iallefall;)Det har jammen vært en heseblesende uke:) Merker at jeg blir litt sånn "fullstendig oppslukt av frykt" ( Delillos) av all denne oppmerksomheten. Det kryper inn en ørliten bloggsperre. Hvem kommer innom nå? Hvem er de 2700 som var innom her forleden?? Hva vil de?? Hvor lang tid tar det før de legger igjen noe tull.. Når går de sin vei??

Håper på at bloggsperren slipper taket like fort som den kom. Nå blir det bare sånne stive nonsens innlegg.... Og bilder er det jo bare ingen av... Har jobbet til klokken 18.00 de siste dagene og det er mørkt når man kommer hjem. MYE å gjøre på jobb og gleder meg til...Ferie i mai???

Håper alt er bra med deg og dine. Knallfine bilder av knallfin stue. Er spent på å høre nytt om oppussing. Klem

Prinsesse Elin sa...

OM DU LIGGER ENDA PÅ SOFAEN Å STRIKKER???? Da kjenner de ikke feen. Den sofastrikkingne varte vel i knappe ti minuttane før du fant frem malerspann og kost. he he
Her savner jeg skikkelig en skravlekamerat. Har mye å fortelle om mye vas. Nå skal jeg ned en tur til Hageliv som forøvring ligger i spysyka men åpner butikken for ei dame med munnbind. ha ha ha ha ha ha
Ringer deg i kveld;O)

Related Posts with Thumbnails