fredag, juni 12, 2009

God helg og reinhaldstips

Eg har i lengre tid tenkt på å dele eit genialt tips med dykk.

Alle som har kvit sofa, eller sofa med tekstiltrekk veit at det legg seg støv på toppen av puter og armlener. Forsøker ein å tørke dette bort med ein fuktig klut for eksempel, så gniast støvet berre nedi tekstilen, og resultatet vert mindre bra. Det legg seg sjølvsagt støv på skinn også, men her unngår ein probem med at støvet ikkje fjernast så lett.

Vel, så til det geniale tipset: Reingjer sofaen med klesrulle. Slik klesrulle som ein typisk får kjøpt i klesforretningar eller på Clas Ohlsson. Rulle med klisterpapir. Eg lærte dette trikset av mi kjære svigerinne, og nå er klesrulleritualet blitt ein del av torsdagshelgereingjeringsjobben (wao - fint ord). Etter at eg byrja gjere dette, har sofatrekka vart lengre mellom kvar vask. Både tid, pengar og miljø spart. Lovely :)

I går var det torsdag og med MP3 på full guffe i stereoanlegget gjekk helgereingjeringa som ein draum.

Ynskjer alle ein super fredag og ei god helg!!!

19 kommentarer:

På landet sa...

Hei, dette var ett bra tips, har ikke tenkt på å bruke den på sofan. Men nå skal det prøves ut :)

Ha en nydelig helg

Maliva`s verden sa...

Midt i blinken...takk for tipset..nå kan støvkluten ligge:O)Go`helg til deg fra Maliva

Anita sa...

Alltid kjærkomment med rengjøringstips!! Takke takk! Alle de Cathrineholm tingene gjorde meg nostalgisk ;0) Den sette kassen blir veldig fin, sikkert! Ha en strålende helg!

Ida sa...

Så genialt! Nå tapte jeg kampen om en hvit ektorp - så vi har en mørkegrå stoffsofa i stedet - den bruker jeg bare støvsugeren på!

Heldige heldige du som er ferdig med helgevasken (ja, ditt ord var mye finere!!) - jeg sitter å leter etter motivasjonen! *kan ikke finne den* :-)

Ha en nydelig helg! Klemmer fra Ida

Marihøna sa...

Hei du! Kan du ikke si til din kjære svigerinne, Frk.Kreativ, at jeg savner henne i bloggverdenen?

God helg!

mali-mo sa...

Eg kjenner eg er litt glad for at vi valgte linfarget sofa...for der skal det JAMMEN meg endel støv til før det blir plagsomt synlig. Hihi. Klesrulletips var genialt, hater å holde på med de der munnstykkene på støvsugeren. Klut på stoffmøbler har eg gitt opp for lengst, her har det vært swiffer en stund. den fungerer også ;)

God helg!

Sol sa...

Kjempetips! Takker og bukker ;-}
God helg! Klem.

Virre sa...

Genialt tips...klesrulle kan brukes til så mangt. Jeg bruker den på lampeskjermer av stoff :)

God Helg!

Anonym sa...

Jaaaaaaa! Selvfølgelig!

Beklager ropingen, jeg ble bare så glad her. :)

Vi har også Ektorp sofa, og jeg blri småsprø av støvet som legger seg på armlenene.

Genialt, altså.
Anette

Charlotte sa...

Takk for et supert tips! Det skal eg prøve, sjølv om eg ikkje har kvit sofa. Det blir nemleg støv på dei også! Her går symaskina for full rulle, så helgavasken den får vi ta i mårå dersom det blir regn... eller så blir det søndag dersom det blir regn då... Det ser ut som om vi får utever her i Bergen i helga, og då får hus bare være hus!
Ei god helg til deg og dine i Rogaland.
Klem fra Charlotte

mi-rachel sa...

jeg har også nettopp oppdaget dette trikset. tror de selger slike rulller for 5 kr på ikea :)

Jannicke sa...

jepp,
det trikset har jeg også brukt en stund.. genialt!

God helg. J.

Silje sa...

Genialt!
Slik en må jeg gå til innkjøp av!

Min Still By Maia sa...

Så lurt!!! Takk for tipset.

Ønsker deg en KJEMPEFIN helg :)

Hege sa...

Koselig blogg :)
La meg til som følger jeg.. :)

Ha en fin helg :)

klem Hege

Helene sa...

Klesruller har blitt forbruksvare her i huset etter at jeg gikk til annskaffelse av hvit Ektorp. Kanskje ikke mitt smarteste sjakktrekk, men de er jo så fine, så får jeg heller sse hvor lenge jeg holder ut å vaske trekkene i tid og utide;o)

Rekkehuset sa...

Jepp, sånn teip-rulle er en fantastisk oppfinnelse! Jeg farer over spisestuestolene med den og lo fra bukser og sokker blir borte i en fei:-) God helg! Klem fra Hanne.

Anonym sa...

Tusen takk for genialt tips!
Det var lurt:-)
God helg, klem Hege.

Førstegangskommentator sa...

Med pelsdyr i huset har klesrullene vært redningen utallige ganger! Jeg har alltid et solid lager, og får panikk når de er utsolgt i butikkene (hvilket er forbausende ofte). Min favoritt er de fra Dressmann: de har mye kraftigere lim enn mange andre merker :)

Related Posts with Thumbnails