torsdag, juli 09, 2009

Trippe-Ti-Trapp

Erteblomstrane er allereie bytta ut, og i ettermiddag var det lavendel som vart sanka inn. Somme med lang stilk og somme med ekstremt kort stilk ;) Var så heldig at det stod to store lavendelbuskar i hagen frå før av, og for ei som elskar lavendel så er jo det rein og skjær lukke.

Trappa er så godt som ferdig.

Hurra.

Berre liming og litt finflikking av maling (klarte å skrape av litt her og der) som gjenstår før eg går laus med kvitpigmentert olje. Er kjempefornøyd.

Eit kjekt familieprosjekt. Eg er flink med meterstokken, vinkel og blyant. Herr Fe er flink med saga. Makrofeen (6-åringen) er flink å legge trinna på plass. Og sist men minst; mini- og mikrofeen er flinke til å sove søtt medan me andre jobbar. I botnen av trappa ser de eit av dei neste prosjekta i huset. Nemleg golvet i gangen. Det er bjørkefarga laminat per i dag. Midlertidig vurderer eg å male det, men på sikt har eg lyst på gummigulv... Det vert nok rådyrt, og me får spare litt først.

Tusen hjerteleg takk for alle fantastisk kjekke kommentarar. Kvar og ein gledar ei enkel sjel, og eg håpar på betre tid til å kommentere tilbake.


Ha det godt!

14 kommentarer:

Knitgirl sa...

Å så fin trappa ble!!!Jeg blir så glad når jeg ser det for vi kjøpte akkurat makne trinn i vinter men de ligger enda på vent i boden. Det er liksom så mye som skal gjøres...Og jeg tør ikke lage ny trapp opp før arbeidsfolkene er ferdige der oppe, de er jo ikke akkurat forsiktige når de tråkker inn med vernesko på...Den ideen din med hvitolje på likte jeg så godt at jeg sikkert kommer til å herme..
Trappetrinnene vi kjøpte er foresten alt for store så det må nok en del saging til..
Dere er foresten helt utrolig flinke til å jobbe og pusse opp med 3 små hjemme og alikevell overskudd til både kos og jobb.
Ønsker deg og dine en deilig sommer! Og så lurer jeg litt på hva du gjør med lavendelen, jeg har nemlig ei diger tue i hagen...Klem!

Lena sa...

Å gurimalla så fint det ble !!!
Å så lurt å gjøre det sånn...vi sitter her på gjerdet og dingler med føttene og vurderer et skikkelig "funkisoppussingsobjekt" på tjukkeste sørlandet...mye jobb med sånt, men dere fixer det jo så flott :) Kanskje vi også kunne greie det...hmmmm....

Kort og Søm sa...

Dette var en veldig fin trapp, nydelig fargen på treverket! :o)

Randi sa...

Så flott det ble! skulle ønske jeg kunne malt å pusset den trappa vår jeg også...den er grusom! Han hadde sikkert ikke sagt nei..men å legge ned mye jobb i noe som ikke er vårt...det blir bare dumt!

Håper du koser deg skikkelig sammens med din familie.

Ja hva gjør man med lavendel....har en busk jeg også:-)

hege sa...

Kjempeflott trapp - vi har trapp med åpne trinn som er delvis slipt ned og malingen venter i boden...man må passe på at ikke ting skjer for raskt vet du....! :)
Jeg har sikkert sagt det før men sier det igjen: så koselig blogg, den viser en koselig familie med en kjempeflink mamma! Ha en fin torsdag, hilsen fra Hege.

Rekkehuset sa...

Trappa ble virkelig kjempefin! For en forvandling!

Monica sa...

trappa ble utrolig lekker, litt av en forandring altså... Lavendel er bare herlig:) Så på jamie oliver her om dagen og han strødde litt lavendel over på fyllet på myffinsene, det var helskjønt og gir nok en liten spiss på smaken, litt feminin måtte han også være kommenterte han hihi ønsker deg en fortsatt nydelig dag:)

Unknown sa...

Så flott trappa er! Lekkert med hvitt og eik! Så flinke dere er. :)

Smilla sa...

Veldig fint! Hva slags hvitpigmentering skal du bruke?

Nydelige lavendelbilder også!
Ha en fin dag dere flinke småbarnsforeldre - imponert over overskuddet og arbeidslysten dere innehar :O)

mykstart sa...

Så kjempefin trapp! Og for ei forandring frå "før". Angående gummigulv.. Eg har sjølv levd med slikt i mange år.. og javisst er det fint og kult. Men det er store men med det. Vi hadde slikt med rundingar som er litt opphava fra resten. Det holder seg nemlig ikkje fint i lengda.. dvs at det er vanskelig å holde reint. Ein får ikkje vaske ordentlig nedi mellom rundingane. Så må ein ta ein skikkeleg skrubb, behandle det.. og det er kjempefint igjen.. men så tar det ikkje så lang tid før svert stygt igjen. På den tida med det gulvet hadde vi vaskedame.. så det stod ikkje på vaskinga.

Berre eit lite innspel om det er slit gulv med rundingar du tenkjer på. :-) Som sagt veldig kult. Men slettes ikkje praktisk vedrørande vasking.

Rigmor sa...

Trappe ble utrolig bra! Dette ga meg ett godt tips til vår trapp, for til nå har jeg ikke ant hva jeg skal gjøre med den stygge greia med det verste golvbelegget i;)

Jeg har linket til deg i bloggen min i dag, håper ikke det gjør noe, dersom det gjør det så gi meg en lyd!!!!

Ha en flott dag videre!!!

et kjært hjem sa...

Så fin trapp, dere er flinke! Så deilig å ha lavendelbusker i hagen! håper jeg også får det en gang, det er så koselig å kunne plukke inn fra hagen :)

Himmel & Hav sa...

Ja, ingenting lukter bedre enn lavendel:) Trappen ble kjempefin!

Irene sa...

Jeg er ikke enig i kommentaren om gummigulvet, her er det intet problem.
Verken på barnerom, kontoret eller gangen. Vi elsker det, og skal på sikt skifte ut alt i andre etg med dette!

Related Posts with Thumbnails