søndag, desember 20, 2009

Islykter skapar stemning


Det passa såååå fint at snøen kom i går. Dagen før hadde me nemleg plassert ut bøtter og kar med vatn i - for å lage islykter. Islyktene er jo ekstra fine når dei får stå i snøen, så dette var berre heilt perfekt timing.

Tidlegare har eg laga islykter i alt i frå vasar, kakeformer og potter. Denne gongen brukte me ei stor bøtte og ei stor blomsterpotte. Fylte litt vatn oppi, og plasserte litt smalare potter oppi der igjen. Stod ute natta over, og i går var det berre i kveike i lysa. Gratis pynt er ikkje å forakte i desse dagar då ein nesten gruar seg for å sjekke saldoen ;)


Ha ein finfin dag.

Klemmar til dåko alle.

28 kommentarer:

Åpent^hus sa...

nydelige lykter og flotte bilder. heldig du som kan regne med minusgrader til sånt! jeg har tenkt å lage et innlegg om lyslykter litt seinere i jula. Greit at jeg bruker et av dine bilder?

ninabakke sa...

Nydelig :D

Sanna sa...

Vilka vackra islyktor!
Kram Sanna

Grethe sa...

Nydelige islykter.
Ønsker deg en fin søndag :0)

Emmeline sa...

Fantastisk skjønt:) Husker jeg prøvde dette et år...med et begredelig resultat:) Saldoen ja...Her er det bommen ned for mer kjøping. Nå må resten av pengene gå til mat. Det betyr at vi må ta til takke med økonomisk juletre i år også...SUKKER HØYT; men Emmelinemannen er VELDIG bestemt. Man kan ikke få alt man ser da må man grine når andre ler:)
Så da så

Noralill sa...

Ein kjempegod idè! Og veldig fine vart dei.

Rosemary and thyme sa...

Nydelig fine islykter.
God ide!
Ha en fin adventssøndag!

Klem Tove

Nooria sa...

Så nydelig! Gratis ja... jeg har akkurat vært og svidd av noen hundrelapper i en blomsterbutikk. De hadde så mye vakkert. Jeg tror jeg venter noen dager med å sjekke saldoen.

Pia sa...

Så flotte islykter! Greit med noe man kan lage som ikke koster noe!

Love Peace Pionies sa...

Så nydelig! Har lyst å prøve på det. Så stemning.
klem Kristina

Heims verden sa...

Heihei:D

Det var utrolig stilig:D Aldri sett før! Kjempe artig!

Silje

Forever Love sa...

Nydelig var de.
Aldri tenk på dette skal jeg prøve i kveld kanskje...
Ha en fin kveld!
klem fra tonje♥

Sukkertøy for øyet sa...

Utrolig stemning disse lyktene gir! Nydelig lys,skikkelig "varme".
Hugs

Phillippa sa...

simply lovely!

Haust sa...

Eg tuslar meg inn i bloggen din og blir inspirert - igjen! Må lage meg nokre lykter til jul! :)

B sa...

Kjempelurt!:)

Drømmen om en eplehage sa...

DET var det jeg skulle lage ja...

Stønn, det får bli neste år, for før jul- som er NÅ rekker jeg ikke mer enn alt det andre jeg ikke har gjort.

Herregud feen, huset er bombet og det ser ikke ut til å bli bedre uansett hvor mye jeg rydder vekk. LITT panikkslagen kjenner jeg. OG svigers kommer på onsdag når jeg er på jobb så alt må være ferdig FØR jeg legger meg tirsdag utpå natten en gang. Lukter mye kaffe og koffein skjelven her... hahaha, det blir jul da, for det står det på kalenderen min!

Nå skal jeg tusle meg ned å se om juletreet fortsatt står bent. Om det gjør det skal jeg legge meg og så får det være som det er. Glder meg til å tråkke inn i dette kaoset i morgen ettermiddag gitt... not!

Jeg er kke så sur som jeg kan høres ut altså. Smler og rister på hodet av meg selv om mitt selvpålagte kaos.

Kos og klem

Drømmen om en eplehage sa...

DET var det jeg skulle lage ja...

Stønn, det får bli neste år, for før jul- som er NÅ rekker jeg ikke mer enn alt det andre jeg ikke har gjort.

Herregud feen, huset er bombet og det ser ikke ut til å bli bedre uansett hvor mye jeg rydder vekk. LITT panikkslagen kjenner jeg. OG svigers kommer på onsdag når jeg er på jobb så alt må være ferdig FØR jeg legger meg tirsdag utpå natten en gang. Lukter mye kaffe og koffein skjelven her... hahaha, det blir jul da, for det står det på kalenderen min!

Nå skal jeg tusle meg ned å se om juletreet fortsatt står bent. Om det gjør det skal jeg legge meg og så får det være som det er. Glder meg til å tråkke inn i dette kaoset i morgen ettermiddag gitt... not!

Jeg er kke så sur som jeg kan høres ut altså. Smler og rister på hodet av meg selv om mitt selvpålagte kaos.

Kos og klem

Perlehvit sa...

Slike har jeg aldri sett før, men de var NYDELIGE!

Kjempefine stemningsbilder!

Her har og endelig snøen kommer, og jeg krysser fingrene for at den blir til over jul!!!:)

Kos deg de siste dagene før jul!:)

Klem

Berthas Oldebarn sa...

Så koselig! Nå gjelder det å nyte dagene!
Klem til deg!
Hege

Berthas Oldebarn sa...

Så koselig! Nå gjelder det å nyte dagene!
Klem til deg!
Hege

Kardemomme sa...

Heisann :))Så nydelige islykter dere har laget!! Sånne skaper sånn stemning og det passer bra at kulda og snøen kom nå som jula står for døra! Julestemning vil vi jo ha :))Så moro at du også er med på prosjektet til Kulør!
Jeg la ut innlegget for å lokke fram flere av deltagerne siden jeg ikke visste noenting om hvem som var med og omtrent halvparten av de 15 har meldt seg :))
Ønsker deg og dine en koselig jul og så blogges vi etterhvert!
Juleklem fra Kardemomme :))

charm design sa...

Nyyyyyydelige lykter,det skal jeg jammen meg teste med en gang.Takk for tipset.Ønsker deg en riktg god jul med familie og venner.

Husdraumen/Anita sa...

Utruleg flotte!
Takk for tips, dette må me prøve å lage:)

Ei god jul til deg og dine!

Bdicte sa...

Utrolig stemningsfullt!

Ønsker deg og dine en fredelig jul:)

Juleklem!

Anonym sa...

Ja, sannsynligvis sa det er

Kari sa...

Hei
Så fin blogg du har. God stemning og flotte bilder. Jeg er glad jeg smatt innom!

Og nydelige lykter. Det var en veldig grei måte å lage dem på også. Vi slet litt mer da vi skulle prøve med bøtter. Takk for tipset :-)

Jeg bruker en del noen former jeg har kjøpt. Den gir veldig fine, stjerneformede islykter. Jeg putter gjerne pynt i vannet, noe som gir en veldig fin effekt ( http://karivo.wordpress.com/2009/11/30/islykter/ )

Det er kjempetrivelig pynt, både ute og inne.

atinybitofheaven sa...

Utrolig flott- skulle gjerne hatt en hage til å lage sånne i :-)

Ha en flott kveld:-)

Klem

Related Posts with Thumbnails