fredag, mars 19, 2010

I går gjorde eg det


Ja, i går gjorde eg det. Det eg har hatt lyst til å lang tid. På ein vanleg torsdag ettermiddag. 

Eg stakk innom Møbelgalleriet og kjøpte med ein RAR Eames Plastic Armchair. Designa av Charles Eames i 1950, og reprodusert av Vitra. Sparepengane fauk ut or kontoen med eit par tastetrykk på betalingsterminalen i butikken, og gyngestolen vart med meg ut i bagasjerommet på Peugeoten. Så strake vegen heim, og rett inn på kjøkkenet.  Rett på plass i kroken der den var tiltenkt.
Den passa inn som hand i hanske. Eg kjøpte den i fargen krem, og syns stolen er nydeleg vakker. At den er god å sitje i er ein ekstra bonus ;)

Alma skuler litt mistenksom på nykomlingen. Hennar favoritt er nemleg barnegyngestolen frå Ikea. Heilt greit for mammo, for då kan me sitje og gynge i kvar vår stol :)


I går fekk eg ein pakke frå snillaste Kjartan i Sandefjord. Han hadde vore heime hos mammo si og funne fram litt snacks til meg. Tusen takk, kjære deg. Sjå lekkerbiskane her:

Her har virusa stått i kø den siste månaden, og i dag er Alma heime på tredje dagen. Ho er heldigvis frisk igjen, men det er greit å utsetje barnehagereturen til mandagen (sjølv om ho spør annakvart minutt om ho kan få gå i barnehagen). Me skal derfor kose oss med innesysler nå, og male- og teiknesaker står klart.

Ynskjer alle som ein ei fantastisk kjekk og god helg. Klem frå Linda på gyngande grunn

PS! Det vert støvsugartrekninginnlegg i kveld :)

42 kommentarer:

Unknown sa...

Så flott stol , og du har så fint kjøkken :) Ha en flott helg

Beate sa...

God morgen:) den passa jo kjempe fint inn på det koselige kjøkkenet ditt:)
Av og til er det berre til å slå til på slike gode kjøp:)

god helg:)

Fro (Idyll på landet...) sa...

Gratulerer med stolen! :)
Kjempefine stoffer du har fått - gleder meg til å se hva du tryller fram av dem!

Ønsker deg en fin fredag!

Klem

Minmill sa...

Åh, heldige du. Gratulerer så mye med stolkjøpet. En sånn gyngestol er så herlig, og den er iallefall et bevis på at du ikke er gjerrig. Hehe. Det er så vidunderlig å kunne ta sats og gå ut å kjøpe seg noe man har ønsket seg lenge. Du sitter vel i den hele dagen nå og gynger.....Ha en fin helg. Klem Minmill

marie sa...

Grattis!

På tross av at ein ikkje skal vere så materialistisk, så må eg innrømme at slike kjøp kan gjere ein lykkeleg i lang tid.

Ha ei flott helg!

Marit sa...

Gratulerer med ny fin stol ! Jeg ble selv den lykkelige eier av samme stol når jeg fikk datteren min for et par år siden og den ble brukt som ammestol noe den passet veldig bra som : )
Ha en fin helg !

idyll sa...

Gratulere så mye med NYDELIG ny stol!! Heldigen, passet perfekt inn på kjøkkenet, så nå kan du sitte og gynge og kose deg hele helga:)

Kos deg!!

Hanne Mette sa...

Heldiggris! Har ønsket meg den stolen lenge, den er jo så fiiiiiiin!♥
Passet perfekt på kjøkkenet ditt.
Ha en fin kose-inne-dag og god bedring til jenta di.

Nina B. sa...

Gratulerer med vakker ny stol. Passt jo perfekt til feiebrettet ditt og ;) Kos dere videre hjemme, og tvitvi for at basseluskene er borte. Har herjet godt her og :(

God helg! Klem NinaB

Idun sa...

Jag gillar verkligen ditt hem!! Man blir så glad av alla färger!

Åsa

Helena R sa...

Helt nydelig stol, den er vakker for øynene. La merke til denne for flere år siden, passer jo ikke inn hos meg, men var helt perfekt inne hos deg.
Jeg blir alltid så forfrisket av dine innlegg, selv om din stil er milevis fra min, må være de herlige farger og former du viser frem:)
Ønsker deg en god gyngende helg...

Kaylovesvintage sa...

very cozy home, love your eames rocker

sine sa...

Heldige ansen - den står også på ønskelisten min!

Sååå skøn blog og stil du har, bliver altid i godt humør af dine indlæg. Så simpel en idé med tændstikæskerne, de er alligevel altid så grimme...

Og rummet under trappen, jeg lurede straks på hvordan vi kan få lavet det under vores trappe eller et andet andet sted i huset.

/Sine

Anonym sa...

Gratulerer med ny stol!! En sånn står på ønskelista mi også, men jeg forsøker å være fornuftig om dagen. Lett å bli revet med til å kjøpe så mye når man blogger.

Men heldig du som har en såå. Ønsker deg en god og gyngende helg :-)

Tove sa...

Din heldiggris:) Stolen er fantastisk flott, og passet veldig godt inn på ditt like flotte kjøkken

Ha en flott helg!

Sol sa...

Heia.
det må ha vært det man kaller "a creditcard moment"....;-}
Ser at den passer perfect inn hos dere. Herlig.
Jeg skulle gjrne ha skapt et creditcard moment og kjøpt en Louis Ghost stol fra kartell,men hver gang jeg kommer over en så greier jeg å besinne meg ha, ha. God helg til deg og dine!

Katrine K sa...

Utrolig fin stol, gratulerer!

Haust sa...

Stolen passar heilt fantastisk flott inn hos deg! Eg nyt bileta dine, dei er så...kva skal eg seie..."krispe"! Skarpe, klare, friske!

Ha ei god helg! :)

Jijji sa...

Gratulerer med ny fin stol!
Ha en fortryllende helg og kos deg masse på gyngende grunn!

Ida sa...

Jeg nyyyter synet!
Har den stolen på ønskelisten min jeg også.. hvem har ikke det liksom?

Ellers har du så utrolig mye eyecandy rundtom deg - du er utrolig flink å sette sammen fine farger mot det hvite :) Blir så utrolig inspirert av disse innleggene dine!!

Ha en kjempefin helg!
Vi har også hatt mye sykdom i det siste.. så barna har vært mer hjemme enn i barnehagen. Har hatt ferie fra jobben selv.. jammen sa jeg ferie.. ! *sukk* Menmen.. så lenge de ikke er altfor slappe og syke, så er det jo bare koselig!

Idag har jeg og eldstemann kosedag hjemme, straks er skolebollene klare, så jeg får vel sette på kakao og krem.. er det kos så er det kos :)

Klem fra Ida

Hunch, Camilla Tange Peylecke sa...

Tillykke med stolen den er super og giver bare et lækker look!

..Og tak for en super fin blog, jeg er selv ny blogger, der er blevet grebet af dette skønne univers.

Smil fra mig

beate sa...

wow linda! den er superkul!
grattis!

god helg!
klem beate

Fargebarn sa...

Gratulerer så mye med ny stol! Jeg har også den. Gav meg den sjøl i fødselsgave...hihi! Et tips om du skulle få lyst til å handle mer av Eames eller møbler fra Vitra, så gå på Magnar Eikeland. Jeg fikk den ca.1000 kr billigere der enn hva den kostet på Møbelgalleriet.
Irriterende nå sikkert, men bare et tips til en evt. neste gang ;)

Lilliannes verden sa...

Gratulerar så mykje med ny stol! :) Eg seier det igjen, eg er facinert over din gjennomføre stil. Eg berre ELSKAR Den Gode Feen! Verdens kjekkaste blogg ;)

Everyday living etc. sa...

Hej! Vilken fin blogg du har, roligt att ha hittat hit. Gratulerar till stolen, jätte fin.

Ha en bra dag! kram Linnéa

KIND BY NATURE sa...

Også stort tillykke med stolen fra mig. Den er så super fed og elegant, gid det var mig som var den heldige ejer!
god weekend!
Kram

Anonym sa...

Sannelig var den kul den stolen, den kunne jeg like.
Gratulerer med den, heldiggrisen ;)
Ei god helg til deg.

Unknown sa...

Digger stolen og heldig med stoffene. :))

elisabeth sa...

GRATTIS:-) Knallkul!

Må bare si at jeg synes bildene dine blir bare bedre og bedre. Masse fine farger og flott fotos.
Måtte bare si det;-)
God helg!

Fru Fjeldhammer sa...

grattis...heldig du, den ønsker jeg meg og!!

Ha en fin helg..
klem

Noralill sa...

Gratulera så masse med flott stol! Einig med deg, den er knallfin!

Nyt den...God helg..:))

Den gode feen sa...

Tusen takk for alle knas kommentarar. Spesielt kjekt å sjå at ho Molly er innom dann og vann. Håpar du har det godt!

Hege sa...

Grattis, den der kommer du ikke til å angre på! Her må det spares og samboen må bearbeides men en vakker dag går jeg i dine eames-fotspor!
Du har sikkert tenkt tanken selv men jeg må bare nevne det allikevel; hva med dine pene skinnende hvitMALTE gulv? Kanskje en ide med en liten rund diskret matte under slik at Alma kan teste meiene uten at de lager permanente spor? ;0)

Lemi sa...

hei og takk for d ;) ja vi kan gjerne bytte stoff, vente no bare på adressen din æ, treige linda ;)

håpe babyen kjem i natt, *krysse fingra og tær

Anonym sa...

Godt du brukte bonus-kronene på deg selv! Og noe du har ønsket deg leeeenge. Gralla. Knall-fin!
klem Tine

Anonym sa...

Så herlig med det øverste bildet i dette innlegget, tror aldri jeg har sett spisestua di fra den vinkelen tidligere i bloggen? Veldig fint:) Også må jeg inrømme at jeg er litt sjalu på den nye stolen din ja;)

Med vennlig hilsen Zinnia

Anne Marie sa...

Gratulerer med ny gyngestol!

Anonym sa...

FISKABOLLA!!!!! Misunnleg på den stolen, ein slik treng eg og.

Anonym sa...

Åh... Den er fiiiin, vettu!
Gratulerer med ny LEKKER stol:) Er det ikke deilig å bare kline til?

Ha en superduper lørdagskveld:)

Huset på Planen sa...

Nydelig stol! Gratulerer.

Kristine sa...

Jeg er misundelig.....
Jeg drømmer om den stol om natten, men har stadig ikke fået overtalt kæresten.
Han synes at brænde til brændeovnen er vigtigere.... tsk tsk tsk
MÆND!!!!

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

Lyckans dig!!!!!
Den stolen står höst upp på min vill ha lista :)

Den passar ju perfekt i ditt underbara hem

Kram madde

Related Posts with Thumbnails