fredag, august 13, 2010

Plutseleg ferdig


Heksagondukketeppet eg har halde på med i sommar er fullstendig ferdig nå. Eg hekla to rader med stavmasker rundt kanten og avslutta med ein gul picotkant. Veslemor er glad for teppet og brukar det heldigvis kvar dag (kjekt når det vert satt pris på).

Neste prosjekt ut er nå å få avslutta heksagonteppet i alpakkagarn som eg har halde på med dann og vann i fleire år. Eg fekk meg ei herleg overrasking då eg tok teppet fram i dag. Så godt som alle trådar er festa, og teppet er rett og slett stort nok til å fungere som barnehageteppe for minstemann. Eg satsar på å hekle ein tilsvarande kant rundt dette teppet her også, noko som bør vere overkommeleg i nær framtid. Lovely. Eg diggar når ting kan avluttast og ferdigstillast.

Garnkorga er rydda, og duse pastellfargar i lysegrå og lyseblå fargar ligg øvst. Med haustens inntog treng særleg minstemann varme plagg, og eg gledar meg til å klirre med strikkepinnane og lage noko fint til han :)


Ha ein fin lørdag i morgon, med eller utan hekletøy i hendene :)

47 kommentarer:

Fargebarn sa...

Så utrolig flotte teppe! Eg hadde jubla hadde eg vore eigar av eit sånt et! Heilt nydeleg!

Lunamon sa...

Ingen ting er som å montere det siste på et lappeteppe nei. Sitter her å hekler den 55. og siste ruta på nok ett teppe som skal dekke ei enkelseng. Gleder meg til å se hva den minste klumpen får av høstplagg. Koser meg alltid hos deg og er glad du er igang igjen etter ferien :o)
God helg til dokker alle.

Ellen sa...

Jøss, du har virkelig kommet over feriemodusen skjønner jeg:) Fikk akkurat med meg dette innlegget før det var putetid:)
Fantastiske heklerier, for noen nydelige farger du bruker!Og så hekler du jevnt og pent, uten bukler og løse tråder som hos meg...Off.God natt herfra!

Elisabeth, innerst i veien sa...

Ja, vips! ☺ Nydelge tepper. Ønsker deg en koselig helg.

Unknown sa...

Lekre tepper!!! Gleder meg til å få tid til å strikke eller hekle litt i høst jeg også. Men det blir når vi flytter inn i nytt hus. Takk for all inspirasjon du gir! :)

Anonym sa...

Så utrolig flott. Du har inspirert meg til og begynne og hekle. Har aldri før tatt i en heklenål.

Hilsen anne cathrine

mono sa...

Så lekre tepper! =)

Og nydelige farger i den kurven din, der, altså. =)

Nina sa...

Kjenner følelsen. Tilfredstillelsen over endelig å bli berdig noe. Må si begge hexagon-variantene din var lekre. Men det kom jo ikke osm noen bombe ;).

Vi snakkes vel mer i høst enn vi har gjort i sommer. Det gleder jeg meg til. Klemklem

Jorid + NOE Blog sa...

Så flott det ble :-) Flink du er!

Ha en fin lørdag, her er vi tidlig på'an idag! Mamsen er trøtt ;-)

KLem

Anonym sa...

Hvor er det bare FLOT!!! Virkelig smukt, og skønne farver...og det blå tæppe du har vist billede af er lige mig...Jeg er så ked af at jeg ikke kan hækle, men mon ikke jeg får det lært en skønne dag:-)
Kh. MAlene

Konemor - Maria sa...

Utrolig fint teppe i herlige farger! Nå ble jeg virkelig inspirert, har tenkt lenge på å hekle et koseteppe til minsten.

Ha en strålende helg!

fru-jansen sa...

Flotte tepper!
Det får bli høstens prosjekt!

Skjerstad sa...

Så fine tepper :) Skjønner at veslemor er glad i det øverste teppe ;)Blir glad når jeg ser det jeg også :)
Ha en fin Lørdag :)

Vingesus og Julebrus sa...

Skulle ønske jeg også kunne....!! Spesielt nå som mamma ikke er her og kan strikke alt mulig...Problemet er at jeg klarer ikke å lese mønster!!! Det er helt gresk for meg.

Teppene dine var nydelig. Fargesammensetningen i det nederste var lekker!

Ha en god helg. Klem!

IfraLahell sa...

Super lekre begge to. Lillemors var nok min favoritt. Det har helt klart med de knæsje fargene å gjøre. Er så enig med deg, det er alltid veldig gøy å starte på nye strikke/ hekle prosjekter, men det beste er helt klart å ferdigstille. Er så godt å vite at jeg ikke er alene om å ha halvferdige prosjekter liggende :) Håper dere får en god start på uka og at barnehage, skole og jobb går som det skal. Stor klem

Martes atelie` sa...

Skulle ønske jeg kunne hekle. Jeg har prøvd å lære det mange ganger. Min mamma er "helt konge" til å hekle, så hun lærer meg men jeg har ikke tolmodighet. ;) Teppet ditt var lekkert. Ekstra lyst til å hekle får man jo når man ser alt det fine du tryller frem...så kanskje en dag!

Ha en fin dag.

k r i s t i n sa...

Aldeles nydelige tepper! Fantastiske farga og mønster... Knallfint! Eg e inspirert :)

Lykke sa...

Kjempe flotte :) Respect :D

Jeg har nettopp lært meg å hekle, har prøvd i ett års tid uten hell. Fikk det til ved å lære meg maskene på Garnstudio's hekleskole, og til slutt ved å følge You Tube videoer i slow motion :)

Bettum Villa sa...

Nydelig teppe! Du er virkelig flink!

Klem Madelén

Anonym sa...

Teppet ble kjempe fint!
Gleder meg til å se det nye du skal lage.
Klem Igi

HegeT sa...

Å ferdigstille prosjekter som har ligget en stund, gir en gla`følelse innvendig.....
Og det fine er jo at en kan begynne på noe nytt med god samvittighet....

kos deg med nye kreasjoner......jeg skal gjøre ferdig mitt bestemorteppe......

lørdagshilsen
HegeT

Refleksjon på livsvegen sa...

Veldig flotte teppe!

God helg :-)

Christine C sa...

Helskjønt teppe - en nydelig blomstereng!
Ha en fortsatt fin og kreativ helg :)

Karma sa...

Så fine tepper du lager! Har alltid drømt om å kunne lage noe sånt, må bare lære meg å hekle først... Men dette var virkelig en inspirasjon for meg til å ringe svigermor å få hun til å lære meg det.takk!

Klem Kaja:)

Hege sa...

Nydelig teppe, godt med det som er ferdig :-)

Ha en flott helg!

Anonym sa...

Begge teppene hadde nydelige fargekombinasjoner. Gled deg til tekopp og strikking på sensommer og høstkvelder. Max kos!!

Ha en fin helg videre.

http://vedelven.blogspot.com/ sa...

Kjempefint teppe!

Francesca sa...

Your throws are absolutely spectacular. I've just bought lots of colorful yarns to make a blanket, but I'm in love with your blue-yellow-brown-gray color combination and hope to be able to return and exchange them!

Francesca sa...

Your throws are absolutely spectacular. I've just bought lots of colorful yarns to make a blanket, but I'm in love with your blue-yellow-brown-gray color combination and hope to be able to return and exchange them!

Frihet sa...

Nydelig!!!

Dronning Maud sa...

Utrolig fint! Bloggen din/det du driver på med er så gjennomført!

Haust sa...

Nydelege er dei, teppa dine! Og garnkorga er aldeles til å ete opp! Inspirerande! :)

God laurdagskveld...

StrikkePia sa...

Så mye fint du har laget, teppene er nydelige. Og garnkurven ser veldig fristende ut, blir garantert mange fine klær av det garnet, delikate farger. :-)
Og grattis med nytt stuebord, ser riktig så flott ut det.
Bloggen din er alltid kjekk å kikke innom, tenker ofte på alt det fine jeg ser her inne. En fryd for øyet.

Ha en trivelig helg videre. ;-)

Spirello sa...

Wow, kjempefint teppe! Lurer på om jeg har tålmodighet til å sette igang med et sånt en gang..
Skikkelig kule fargekomboer du bruker!

Ha en fin lørdagskveld :)

Moderne Retro sa...

Nydelig.

Ønsker deg en fin lørdagskveld. :)

Snedig Snelle sa...

Så fine dei blei, begge to!!
Kan tro vesla må verr fornøyd ja :-)
Når eg ser kor fint det e med hekla tepper/babyklær sko eg ønska eg kunne hekla sjøl...

Ha ein flott lørdag!

ANETTESHUS.COM sa...

Så flott teppet ble, Linda!! Kjempe-herlige farger!! Du er flink:)

Ha en fortsatt deilig helg!

Klem klem
ANETTE:)

Frøken H sa...

Så utrolig lekkert teppet ditt ble! :) Flink du er! :)

Seilbåtene fra dere pryder nå lillebror sitt rom og de ble så lekre der! Er super fornøyd! :) Tusen takk! :)

klem Frøken H

leisure - knit sa...

Helt utroligt flot tæppe. Du er virkelig dygtig til at hækle.

Kh Dorte

Barbros lille atelier sa...

Nydelig teppe i herlige farger! Og for en deilig følelse når man er i havn med slike prosjekter. Det er all trådfestingen som tar knekken på meg, så jeg nøyde meg med et lite putetrekk i sommer.

Strikking er en koselig aktivitet når høstmørket faller på:-)

Klem

HannasHörna sa...

Hej hej!

Vilken underbar filt du gjort. Om jag inte visste vilket arbete det var bakom hade jag gett mig på ett liknande projekt. Ullfilten ser också helt fantastisk ut. Lycka till!/Hanna

Heidi sa...

Så fine tepper :) Jeg er imponert, skal selv prøve meg men er helt ny til hekling så det tar nok lang tid, men hyggelig med prosjekter. Ble veldig missunnerlig på den ordnere gardkurv, tror jeg må rydde litt i min slik at jeg er klar for strikke/ hekle sesongen :)

Anonym sa...

Å du lager bare så mye fint!!!
Jeg vil prøve meg på å male et gammelt speil, og lurte på fargekoden til den lilla hyllen din...;)

Stine Marie sa...

Superfint teppe!!:)

Christina's Handmade sa...

For noen flotte tepper i nydelige farger! Jeg har lest bloggen din en stund og er imponert over alle de fine tingene du lager. Alltid fargerike og fantastiske :)

Inga sa...

Flotte tepper, begge to :-)

Guro sa...

Så herlig å se litt hekling på bloggen din!
Flotte farger, både på tepper og garn Ü

Related Posts with Thumbnails