mandag, februar 21, 2011

Fine ord og gode minner


Ein hjerteboks full av gode ord og fine minner. På Alma sin dåpsdag la me ut hjerteforma post-it-lappar og ba alle gjestene skrive ei lita helsing til dåpsbarnet. Tre år etter er dette noko av det kjekkaste ho veit at me les for henne :) 


Eg legg det ut ut i dag, for kanskje andre syns at dette var ein god idè til anledningar då venner og familie er samla? Skrivne ord kan jo både liten og stor setje pris på.


Eg har iallefall alltid satt pris på skrivne ord, og nå prøver eg vere flink til å skrive ned smått og stort frå unganes kvardag. Var sååå flink med eldstemann, litt mindre flink med andremann, og elendig med yngstemanns notater. Full skjerpings der. 


Nå skal eg ut og sjekke om det er for mørkt å skru fast nytt tak på leikehytta i hagen :)

Ha ein fin kveld, klem herifrå

32 kommentarer:

idyll sa...

Det var et utrolig koselig tips:)Det skal jeg jammen bringe videre og ta med meg på veien!!

Elisabeth, innerst i veien sa...

For en nydelig ide, så flott å ha senere.

***Hos Mutter*** sa...

Hvor var det dog en sød ide !! Og Alma vil elske at læse disse sedler, når hun bliver ældre.

Frk.Virrum sa...

Smart ide, jeg rapper den..for sent for dåp men kanskje like fin ide til konfirmasjon?
Fint å trekke fram når hun sitter alene på hybelen og trenger litt trøst? :-) Takk for tips!

Anonym sa...

Veldig søtt:-) slik time capsule har jeg hørt om til bryllup, men dåp var også veldig fin ide.
Fortsatt fin kveld

Trådsnella sa...

Ah så fint! ;) Dette skal jeg ta med meg videre! Kanskje i bryluppet mitt! Skrevne ord er fantastisk. samler på kort og hilsninger fra familie!

Tror ikke du er alene om å "glemme" bilder og hverdagsmemoer når man får barn nr to...tre...fire. Nr en har nok alltid det tykkeste albumet!

Har selv akkurat bestillt masse scrappingstæsj og skal ta meg selv i nakken når det kommer til albumene til barna!

Ha en strålende kveld

Klem silje

HusmorDronninga sa...

For eit fantastisk godt tips!
Hadde dette våre FØR dåpen, hadde eg nok glatt kopiert dette.. Så ufattelig koselig å lese lappane etter nokre år då! Kanskje spesiellt frå oldeforeldra som muligens ikkje lenger er i blant oss..
Eg ska jammen meg notera da bak øyra viss eg ska ha fleire ungar!

Ha ein super kveld Linda!


Helsing Kjersti

Gunnhild sa...

for en god ide!
har vært med å skrive slike lapper i et bryllup,(de fikk dem først på sin 1 bryllupsdag!) men til barnedåpen var og kjempelurt!
dette er en ekte skatt for Alma ;)

MrsC sa...

Supert tips!!
Og perfekt timing.
Vi skal ha dåp om 6 dager ;-)

Ha en flott dag :-)

Inger-Lise sa...

For en koselig ide! :)
Det skal jeg huske på til en fin anledning.
Lykke til med takleggingen.
Klem fra Inger-Lise

La luz del norte sa...

Så fint tips! Takk!

Fargebarn sa...

Sååå koselig tips. Prøver å skrive litt i boka til barna mine, men merker jeg er sløv med andremann i forhold til første. Tør ikke tenke på hvordan det hadde blitt med en evt. tredje...hehe

ANETTESHUS.COM sa...

Sååå kjempe-koselig!!! Vi har endelig fått spilt gamle VHS-filmer fra da ungene var små over på DVD - 24 timer med gode minner!! Vi har ledd og grått om hverandre i dag:))) Herlig!


KLEM KLEM
Anette:)

Hege sa...

vi gjorde det samme til mine foreldre sine 60 årsdager. Oss søskene satte oss sammen og skrev positve, særpreg og artige ting om foreldrene våre. Også barnebarna var med å skrev eller tegnet på små kort. Kjempe kost og veldig rørende, anbefales

Yvonne sa...

for en glimrende idé! det der gjorde vi faktisk på min gamlejobb så trakk vi ukens smil hver fredag og den lappen var til som vi trakk tilfeldig fikk en rull smil. veldig fin måte å gi positive tilbakemeldinger på og ikke minst minner! og på en dåp må det jo være kjempe lurt og ikke minst å ha til senere siden dåpsbarne aldri vil huske denne dagen...

Ha en fin kveld!

GirlofNorway sa...

For en flott idè!

Så herlig å ta frem igjen og kikke på også!

Mariii sa...

For en fantastisk idè !! også
så koselig å ta fram senere i livet da.. <3

Har også ett spørsmål til deg jeg ; hvor kjøper du lavendel i løsvekt ?

Ønsker deg en flott uke videre :)

bella-beline sa...

Hei:))

så bra tips, dette passer jo til alle mulige anledninger.
takker og bukker for at du delte dette med oss.


veronica

Fauna design sa...

FOR en nydelig idè! Det minner meg litt om nevøen min med autisme som har en egen bok der vi skriver ned små og store ting han er flink til "I dag gikk han ned trappa helt selv" og "Han er så flink til å tegne skumle monstre". Han er veldig stolt av den boka og viser den til alle som kommer på besøk :-)

KROnPRINSESSENE sa...

Takk for fin idè...
Nå er det for seint å gjøre dette i dåp her i huset, men tenker at jeg kanskje starter allerede på fredag, når eldste datter blir 6!
Da kan det jo bli tradisjon med en liten hilsen det året de fyller 6 år og skal begynne på skolen...
Tusen takk for den gode ideen igjen.
Du er flink...

Anne Karins Mat og Vin sa...

For en fantastisk idè!! Den som hadde fått den ideen da barna ble døpt.. Men det er jo ikke for sent, det kunne jo blitt en tradisjon også til konfirmasjonen, da rekker jeg i allefall minstemann.
Takk for godt tips:)
Nattaklem fra meg
Anne Karin

Allis i Eventyrland sa...

Så koselig med slike lapper! Må jo være kjempegøy for Alma :)

Er det ikke alltid slik, at man er "flinkest" med den første? Bestemoren min lagde en fullspekket babybok til moren min (den eldste), en halv til tanten min, og onkelen min fikk ingen... :) Haha! Jeg er enebarn, så jeg har hele to bøker!

Ha en fin tirsdag! :)

Eg ... sa...

Så koslig :-) Det var ein veldig fin idè.

Anne Mette Lie sa...

For en fantastisk idè! Skulle ønske jeg kom på den av meg selv... sukk... Men tipset kan jo overføres til andre anledninger også, så tusen takk! :-))

Caroline sa...

Det var jo kjempelurt!!!Så koselig for Alma å lese dette senere i livet også:)Takk for tipset:) Lykke til med taket på lekehytta...Klem Caroline

francis sa...

I really do not understand ONE word of your language . Oh my.....
but I do love the pictures .
Do you have one-thousand-seven-hundred-thirteen followers . Is that for real ? You must be a very special lady ! So glad I visited you today . Have a happy week !

Mamma Tamo sa...

Alltid herlig å komme innom bloggen din linda:)! Masse flotte bilder og gode ideer...Erteposer, det må jeg bare lage!

snippen sa...

Fantastisk idé! Får prøve å huske den hvis det kommer barnebarn om noen år!

g u r o sa...

Ååå - så utruleg koseleg!!
Dette tipset skulle eg gjerne ha sett før helga...eller ha greidd å komme på sjølv! ;) Vi hadde barnedåp på søndag, og det var ein fiiin dag, sjølv om mammaen har vore stressa både før, under og etter...hihi!

No nyt eg sola gjennom vinduet og skal lage meg ein deeeilig kaffe latte...skal berre.. :)

Ha ein strålande dag!
Klem

Nooria sa...

Det er så mye godt i bloggen din. Herlige farger, gode ord, kreativ inspirasjon og hverdagslykke! Jeg smiler inni meg.

Linda Katrine sa...

Wow, det med lappene var en KJEMPEGOD idè! Og det har ikke falt meg inn, og jeg har ikke sett det noe annet sted heller.
Hadde jeg bare tenkt på det når vi hadde dåp... men det er noen år siden, kanskje får vi en annen anledning til å gjøre det :)

Anemone sa...

Tusen takk for god idé! Babyen vår ligger fortsatt i magen, men jeg er allerede så smått i gang med å forberede en fest for henne. Jeg vil ikke ha navnefest, og Mannen vil ikke ha dåp, så vi skal prøve å lage vår helt egen sommerhagefesttil ære for vesla. Da er det veldig fint med gode tips til å gjøre dagen til noe helt spesielt.

Related Posts with Thumbnails