torsdag, februar 24, 2011

Håndlaga 2011

I dag vil eg tipse dåko om Håndlaga 2011, ei mønstring for skapande sjeler over heile landet. Eg har fått det ærefulle oppdraget i å vere dommar i kategorien BARN, og eg håpar på mange finfine bidrag.

Flinke Elisa Kolle, med nettbutikken Lin & Papir og eplabutikken Blåbær, og like flinke Unni Strand med eplabutikken Strand, står bak Håndlaga 2011. Eit superspennande initiativ, syns eg :)

Eg har saksa litt info frå Håndlaga-bloggen, og her kjem den:

Strikker du votter? Syr du dine egne klær? Snekrer du leketøy?



Bli med på årets store begivenhet og vinn flotte premier!


Vi arrangerer Håndlaga 2011; en mønstring for skapende sjeler over hele landet!

I Norge er det utallige dyktige mennesker som lager, former og skaper til seg selv og til andre. Inntoget av sosiale medier de siste årene har gitt oss helt nye møteplasser; blogging, fotoutveksling og markedsplasser for håndlaget har stimulert og gitt næring til et stort virtuelt fellesskap av kreative mennesker.


Vi ønsker å rette søkelyset mot den store bredden av håndlagede ting i Norge, vise fram håndarbeid av høy kvalitet og feire fellesskapet som får fram slike gjenstander. Derfor utlyser vi denne konkurransen, et norsk mesterskap i håndlaget!


Konkurransen finner sted på handlaga.no. Det vil være åtte kategorier som vi håper skal klare å fange opp bredden innen dette feltet. Alle kan nominere til konkurransen og man kan nominere to gjenstander til hver kategori; en selvlaget og en laget av noen andre. Alle gjenstandene må være publisert på nett, f.eks. i en blogg, på Epla eller annet nettsted.


Nominering foregår i perioden 28. februar til 18. mars. Når denne runden er over vil et dommerpanel vurdere alle nominasjonene og plukke ut ti finalister i hver kategori. Disse blir kunngjort her i bloggen 30. mars, og da åpner vi for avstemning! Alle som vil kan stemme i hver kategori.


Avstemningene er åpne frem til 12. april, og 14. april kunngjør vi vinnerne!



Ok, då er det berre å hive seg rundt og melde seg på :)
Ha ein flott torsdag. Eg ser fram til ein herleg ettermiddag med lite planar. Kanskje me skal svinge saman ei vaffelrøre eller ein bolledeig... får sjå kor mykje me orkar når middagen er i magen :)
 
Ha det godt!

4 kommentarer:

ReVinyl sa...

Dette er et kjempespennende arrangemang og fantastisk dratt i gang av Elisa og Unni! Så gjennomført og samtidig en spennende happening i blogg og håndverksverdenen...

Gratulerer til deg! Så spennende å være dommer i kategorien barn. Blir nok mye fint å se og store variasjoner fra klær til ting og tang der tenker jeg!


Jeg digga ideen om kommentarer fra gjestene til dåpsdagen. Fin ide og ta med seg til liknende og andre sammenhenger! Til en kollega som slutter, konfirmasjon, noen som reiser til utlandet osv osv.

Fin dag te dæ fra mæ :)

AnnaJohanna sa...

Så spennende da!! Tusen takk for tips og lykke som dokker.

Ha en strålende kveld!

AnnaJohanna sa...

som dommer...

Ulla V. sa...

Det vil jeg glæde mig til at følge. Jeg er sikker på at denne strålende idé vil bringe mange vidunderlige ting - og mennesker -frem i lyset. :))

Related Posts with Thumbnails