mandag, februar 28, 2011

På stell

 I ettermiddag har eg kosa meg med å setje på plass ting og tang i skapet på badet. Klarar ikkje vente til helga igjen med å ta skikkelege bilete i dagslys, så de får kornete uskarpe bilete servert i dag.


På badet har me to innebygde romslege skap, som vart kvitmalte inni då me flytta inn for tre år sidan. Nå var kvitfargen gulna såpassa at det vekte stor irritasjon hjå meg. I tillegg var behovet for ei skikkeleg opprydding stort som de kan sjå. Det er under tvil eg legg ut desse bileta som syner at kaoset rådar bak lukka dører her i huset ;)


Eg ville finne ein anna farge ein kvit (kvit oljemaling gulnar alltid) og landa på mørekgrått. Ikkje verdas mest spenstige fargeval, men fargen passar svært godt til dei gråe gulvflisene.  Fargen er dessutan nøytral og tidlaus - slikt likar me.

 
I kjøkkenavdelingen på Ikea fann eg desse kvite boksane i hardplast. Eg kjøpte to ulike storleikar, trur den minste kosta 25 kr og den største 45 kr. Billige og fine :) I håp om at det nyoppretta ordenssystemet skal oppretthaldast framover i tid, vart boksane merka med dymotape. Det er så godt når det er på stell i skuffer og skap, ordensmenneske som meg er får sjelefred av slikt ;)


Dette armbandet frå Snö of Sweden fekk eg forresten til jul, og eg syns det er fantastisk fint. Nå fekk eg jammen vist det også fram, he he.


Badet er langtifrå ferdig. Eg har lyst til å male frontane på baderomsmøblementet, samt dekorere skapdørene på dei innebygde skapa med litt tekst. Deretter står gangen utanfor for tur. Digert spann med sparkel er kjøpt inn for at me forhåpentlegvis skal klare å kvitte oss med litt strie-look på veggene.


Ha ein fin mandagskveld der ute.

Eg er snart tilbake :)

39 kommentarer:

Inger Johanne sa...

Ooooo - imponert! Det såg skikkeleg skikkeleg ut! Fint òg!

Fin kveld til deg!

Torill sa...

Ahhhh, der var det orden i sakene:) Likte kassene fra Ikea veldig godt! Armbandet var berre lekkert!!! Herlig farge!

Ønsker deg ein fin kveld♥
Klem

i mitt lille rekkehus sa...

Så flink du er!!
Ble ryddig og flott! Jeg holder på med klesskapet ikveld.. Nesten ferdig med mitt, så to til skap å rydde i..
De plast boksene så kjempe greie ut:) Må ta meg en tur på Ikea, for kjøkkenet mitt sku trengt noen slike.

Jane sa...

Dette var virkelig lekkert og oversiktlig. Kjempe fint med grått inni skapet synes jeg. Og ordensmenneske som jeg er likte jeg løsningen med boksene og dymoen. Thumbs up!!

Klem Jane.

ANETTESHUS.COM sa...

Her var det orden & reda, Linda!! Herlig:)) Supre løsninger!


Ha en fin ny uke!!

KLEM KLEM
Anette:)

Siri sa...

Nå fikk jeg lyst til å rydde på badet vårt. Det gjor seg virkelig med de kassene :D
Lette etter de på IKEA's hjemmeside, men fant dem ikke. Husker du hva de heter?

millandante sa...

:)

g u r o sa...

Eg gir meg ende over!! (Er det ikkje det det heiter..? Sjeldan brukt uttrykk i mitt repertoar..) :)
No har eg nettopp fortalt mannen om din uendelege energi og alt det de får gjort - og her sitt vi med kvar vår pc i fanget og lurer på om vi snart skal gå på kjøkkenet og rydde opp kveldsmaten..hihi!

Du er til utruleg stor inspirasjon, Linda! Takk!! :)

Ønskar deg ei fortreffeleg veke!
Klem

Anonym sa...

Du er søtt da Linda!!!
Titter regelmessig innom deg også, men er ikke veldig flink til dette med kommentarer.

Hygg deg vidre, og du, for en orden. Det må jeg si. Imponert.

Take care, "ses"
Alex

Ingrid Riddervold - Blogglotteri nå! sa...

Herre min hatt, jeg blir nesten kvalm, SÅ fint er det! :-D

Hege sa...

Ja, hva skal jeg si - du er inspirerende, men når jeg ser bildene av hvordan du hadde det før som du nesten ikke tør legge ut så sniker mismotet seg under huden på en stakkar som helt nylig har lovet seg selv at NÅ skal det bli andre boller sakte men sikkert i dette huset også..Jeg beundrer teften din og evnen til å holde koken! Ha en fin kveld flinke du!

Ragnhild S sa...

Oj så lekkert du!
Nå vet jeg enda en ting jeg kan bruke dymoen min på;)
Klem til deg;)

Nin sa...

Snasent blei det!!

GODT at til og med du har rot innimellom alt det lekre og strøkne..Da er det håp for oss alle.. ;) Heier på alle følger det nye systemet..Bor sammen med 3systemsabotører på 31,8 og 1,5 år, så jeg kjenner på kroppen ka du meiner...

Ha ei fortsatt nydelig uke!

Stine Hoelgaard Johansen sa...

Så ordentlig og ryddeligt, god inspiration!!

Stine:)

Sol sa...

Åh, det ble tøft! Kjenner jeg ble skikkelig inspirert til å gjøre noe med badet selv, sånn system vil jeg ha :) Og det smykket var bare nyyyydelig.

Ingvilds Englehjem sa...

Så utrolig flott det ble!! De hvite boksene var skikkelig lekker:)

Leter etter fine oppbevaringsmuligheter selv, så nå ble jeg virkelig inspirert!

Ha en fin torsdag!
Hilsen Ingvild

camah sa...

Det ble kjempe fint! likte fargen den var veldig fin.
Syns ikke akkurat det var så veldig rotete på de før bildene. :)

Martes atelie` sa...

Litt misunnelig nå. Så mye oppbevaring. Må nesten begynne å rydde jeg også.

Anonym sa...

tror ikke det er lurt med lyslenker på badet, strøm og vann vet du.

Den gode feen sa...

Tusen takk for alle kjekke kommentarar. Til anonym: lyslenka er på batteri og ikkje på straum :)

Anonym sa...

Hei Linda,
Praktisk og lekkert!
Du er en virkelig en kilde til inspirasjon for meg! Jeg vet du er i full jobb, med tre fine små, og likevel får du unna så mange prosjekter i heimen. Jeg er i samme situasjon, med jobb og barn, mener jeg, men jeg strever med å få gjort flere ting (selv om jeg har mange ideer)..... Hvordan får du det til?!
Du må være effektiv & disiplinert til tusen :-)
Fin dag ønskes fra Marianne M.

Maren - Vår lille verden sa...

Hei=)
No blei eg skikkelig misunnelig!! Det var kjempe fint:D

Sophie sa...

Dette ble kjempeflott! :-)

- Rekkehuset - sa...

Hei,
Den grå fargen ble veldig fin. Og de hvite oppbevaringskassene er super flotte. Nå kjenner jeg at det rykker litt i kjøpe-lysten ...

Lenemor sa...

Kjempefint!! Det ser her heilt supert ut. Grått var jo ein heilt ideell farge. Det hadde ikkje eg komme på.. Eg vart plutselig klar over at eg ikkje har skap på badet. Med 4 små barn burde eg vel egenlig funne ut det før ;) No fekk eg veldig lyst til å rydde både her og der.. Klem til deg, Linda <3

Hegeslilleboble sa...

Så fint det ble! Takk for inspirasjon, tror jeg skal gå å rydde litt i seksjonen nå:).

Anonym sa...

Ble kjempefint! Et lite tips bare, smykker av typen SNE og lignende holder seg mye lenger fine dersom du ikke oppbevarer de på badet. Blir fort litt misfarget av damp og fuktighet.
- Liz

SamogSofie sa...

Så utrolig flink du er!! Vakkert og systematisk på en gang!!

Alexia sa...

Lekkert!

Ann-Kristin sa...

Åh, så fint! Ryddige skap er nesten like godt som sol! Og alle som gjør noko når ungane er i seng om kvelden er helter i mine auger!!

Ann-Kristin sa...

Åh, så fint! Ryddige skap er nesten like godt som sol! Og alle som gjør noko når ungane er i seng om kvelden er helter i mine auger!!

bohemian girl sa...

Oj! Dette var utrolig fint og ryddig! Nå ble jeg inspirert. Tusen takk for bra tips om kjøkken-bokser fra IKEA. Og det var superfint med mørk grå farge, og den fine lysslyngen med stjerner gjorde 'susen'. Flott! Veldig fin blogg du har...og morsom! Ha en strålende dag! Mvh Bente

Camilla sa...

Det er deilig med orden:-) Så flink du har vært! Det ble fint:-)

Ha en kjempefin dag!

Anemone sa...

Absolutt beundringsverdig, selv om jeg ikke helt skjønner hvordan du klarer å ha det så pent til og med inni skapa. Hvor gjør du av håndklærne med farge, "hello kitty"-figuren og andre ting som "ikke passer" inn???

jeanette sa...

Den lyslenken har jeg i kjøkkenvinduet hehe..uten sugekopper da ^^

Cathrine sa...

¨Var utrolig fint og stilig!
Er ofte innom:)Liker bloggen din
veldig godt!

Åshild sa...

Åh, så lekkert!
Skulle gjerne bodd litt nærare Ikea, for dei boksane der kunne eg gjerne tenke meg!

Veit du kva dei heiter?

Anonym sa...

Hei,

Så fint det ble! :)
Jeg har lett etter boksene på IKEA her på Sørlandet, men kan ikke finne dem. Derfor må jeg spørre som over, vet du hva de heter? Eller om det kan ha vært en annen butikk enn IKEA.... ?

Anonym sa...

Hei Linda! Fantastisk fin blogg du har! Jeg fant den første juledag, og her sitter jeg, i februar 2011 og gleder meg til å lese meg videre bakover! Du har med alt jeg ønsker meg i en blogg ( og jeg er ikke nynorsk-fan engang!); herlige unger, herlig uhøytidelig og koselig stemning og hærlig interiør, alt med stor H! Tusen takk for noen hyggelige timer!:)
Vet du foresten om disse boksene enda er til salgs?
Kos deg med årets siste kveld!
God klem fra Berit

Related Posts with Thumbnails